ציתות

ציתות מה הוא?

האזנת סתר היא ציתות, הקשבה, קליטה או הקלטה של שיחה שלא בידיעתו או בהסכמתו של אף אחד מהצדדים בשיחה, וכאשר המאזין אינו חלק פעיל בשיחה.

האזנה לטלפונים, לתקשורת בין מחשבים, כמו גם תקשורת בין מכשירים סלולאריים למיניהם או מכשירי פקסימיליה נחשבת האזנת סתר.

הקלטת שיחה, גם כאשר המקליט נוכח בשיחה, עלולה להיחשב האזנת סתר כאשר מטרתה היא לגרום נזק למטרת ביצוע עבירה או כאשר היא מהווה פגיעה בצנעת הפרט.

האזנות סתר, ציתות, משמשות בדרך כלל להשגת מידע והן אסורות על-פי חוק ומהוות עבירה פלילית אשר העונש עליה הינו עד 5 שנות מאסר.

כיצד מתבצעת האזנת סתר?

ישנן דרכים רבות ושונות לבצע האזנות סתר והציוד המאפשר האזנות סתר הינו נגיש ביותר.

ציוד לביצוע האזנות סתר מפורסם ונמכר באופן גלוי באתרי אינטרנט שונים וחנויות לציוד ריגול וניתן לרכוש מכשירים להאזנות סתר בקלות רבה.

חלק גדול מציוד האזנת סתר הינו קל ופשוט מאוד לשימוש ולתפעול. הקלות הרבה בה ניתן להשיג ולתפעל מכשירי האזנת סתר הופכת את הסיכוי שמישהו מאזין לכם לגדול וממשי ביותר.

דרכים לביצוע האזנות סתר:

  • ציתות למכשירי טלפון – כולל מרכזיות גדולות.
  • ציתות למכשירים סלולאריים על ידי השתלת תוכנת ריגול (spy phone). ישנן תכנות ריגול המיועדות לשתילה פיזית במכשיר הסלולארי, אך ישנן גם תוכנות ריגול שניתן לשתול אותן מרחוק ללא כל צורך במגע עם המכשיר.
  • ציתות על ידי מכשיר הקלטה אשר הוסתר בחלל החדר או בחלל הרכב. קיימים מכשירי הקלטה "רגילים" שבכדי לשמוע את תוכן ההקלטה יש צורך להגיע אל המקום ולקחת באופן פיזי את המכשיר.
  • אך, ישנם גם מכשירי הקלטה אשר משדרים את ההקלטה למרחוק, ישירות למאזין. במקרה כזה המאזין לא צריך לבוא במגע עם המכשיר והוא שומע את אשר נעשה בחלל לו הוא מאזין בזמן אמת ובכל מקום בו הוא נמצא.
  • האזנה באמצעות ציוד הגברה. על ידי טכנולוגיה מיוחדת המעצימה את הקול ניתן להאזין לשיחה ממרחק או דרך קירות.
  • האזנת סתר לתקשורת בין מחשבים. גם במקרה זה, נשתלות תוכנות ריגול שונות ומגוונות שמאפשרות לראות מרחוק ובכל זמן נתון את כל התקשורת המתקיימת במחשב, כל הקלדה, כל סיסמה, וכל דף או קובץ במחשב.

כיצד תדעו אם מאזינים לכם:

  • בדרך כלל מתעורר חשד להאזנת סתר כאשר אדם או גורם יודע דברים שאינו אמור לדעת.
  • במישור הפרטי – הבעל, האישה או אדם אחר יודע עם מי דיברתם? יודעים פרטים משיחה אישית שקיימתם? לאן הלכתם ועם מי? או כל מידע אישי כזה או אחר? סביר להניח שנפלתם קרבן למעקבים ולהאזנת סתר.
  • במישור העסקי או המסחרי – זלג מידע עסקי למתחרים? תכננתם מהלך, מוצר, השקה, גימיק פרסומי או כל מהלך עסקי, שיווקי או מסחרי והמתחרה הקדים אתכם?  לקוחות קיימים או פוטנציאליים עברו אל המתחרים ללא סיבה נראית לעין? סביר להניח שיש אצלכם האזנת סתר.
  • במכשירים סלולאריים – פשוט וקל להאזין למכשיר סלולארי. לא תמיד, אך במקרים רבים, כאשר יש תוכנת האזנה או תוכנת ריגול (spy phone) במכשיר סלולארי, המכשיר "יתנהג" באופן לא רגיל וישמעו רעשים בקו, שיחות שמתנתקות, סוללה שנגמרת במהירות וכל שינוי בפעילות הרגילה של המכשיר יכולים להעיד על הימצאות האזנת סתר במכשיר הסלולארי.

 

מרגישים או יודעים שאכן מתקיים אחד או יותר מהסעיפים האלה, אתם צריכים בדיקת האזנה.

כיצד ניתן לבדוק האזנת סתר:

  • רק גורם מקצועי, המומחה בתחום גילוי האזנות סתר, ומתמצא בטכנולוגיות השונות ואשר יש ברשותו את כל הציוד הדרוש מסוגל לבצע בדיקה יסודית ואמינה.
  • ציוד האזנות סתר, בנוסף לכך שהינו נגיש ביותר וקל מאוד להפעלה, גם משוכלל וזעיר ביותר וברוב המקרים בלתי ניתן למציאה או לזיהוי אלא באמצעות גורם מקצועי ובעזרת מכשור מתאים.
  • נכון להיום, קיימים ספקי שירות בודדים בשוק האזרחי אשר יש בידם את הידע והציוד הדרוש לגילוי ולניטור כל סוגי התוכנות או המכשירים המשמשים להאזנות סתר .
  • רוב הגורמים אשר מתיימרים לבצע בדיקות לגילוי האזנות סתר מסוגלים למצוא רק חלק קטן מהמגוון הרחב של האמצעים בהם מבצעים האזנת סתר .
  • בבדיקה מקיפה ויסודית לגילוי ציתות או האזנת סתר נעשה שימוש בציוד מתקדם ויקר ביותר. מבצע הבדיקה חייב להתמחות בתחום ולהתעדכן באופן שוטף באמצעים השונים המשמשים להאזנות סתר היוצאים לשוק בתדירות גבוהה.
  • בדיקה איכותית לגילוי האזנות סתר ע"י משרד חקירות עם מומחה סייבר הינה מדוקדקת ויסודית ואורכת שעות ולעיתים אף ימים (תלוי בהיקף השטח אותו יש לבדוק).

טיפים לבדיקה אמינה ואיכותית:

  • גם אם אינכם טיפוסים "טכנולוגיים", וגם אם לא תבינו בדיוק מה אתם שואלים, להלן כמה שאלות שיבטיחו לכם שאתם מתקשרים עם חוקר פרטי מקצוען ברישיון משרד המשפטים, ולא עם חובבן בגילוי ציתות מכל סוג.
  • ודאו ניסיון ורקע רלוונטיים – בעל השכלה טכנולוגית, ידע נרחב בתחום וניסיון עשיר.
  • שאלו לגבי לקוחות להם סיפקו או מספקים שירותים – חברות, מוסדות וגופים רציניים.
  • בידקו האם ישנו ציוד לאיתור מכשירי האזנה משדרים ושאינם משדרים, פעילים ו"רדומים", ציוד תרמי, וספקטרום אנלייזר עם אנטנות כיווניות העובד בזמן אמת.
  • ודאו הימצאות של "גלאי מוליכים למחצה" שהינו אמצעי לזיהוי רכיבים אלקטרונים זעירים בתוך עצמים דוממים, בתוך חפצים ומעבר לקירות.
  • בדקו שפענוח הפלט בבדיקת האזנה במכשיר הסלולארי נעשה באופן יסודי בעזרת ציוד מתאים.
  • ודאו שקיים ציוד לבדיקת האזנה מדוקדקת ויסודית.

ייעוץ ראשוני חינם

השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

לקוחות ממליצים

ירון אחרק  מפקד ימ"ר שרון
ירון אחרק מפקד ימ"ר שרון
קרא עוד
בתאריך 3/12/2005, בהיותך חוקר פרטי, ביצעת פעולת סיכול גניבת גנרטור חירום של עיריית רעננה שערכו כ – 1,000,000 ₪.ביצעת תיעוד מלא של גניבת הגנרטור אשר היא ראייה מרשיעה בבית משפט. בפעולה זו גם נעצרו 3 חשודים בפרשה ונתפסו 5 גנרטורים לחירום השייכים אספקת המים של מקורות.אנו מודים ומוקירים לך על שיתוף הפעולה עם ימ"ר שרון ועל דבקותך במטרה שהניבה תוצאות מרשימות, מנעה נזק חמור באספקת מים לתושבי העיר וחיסכון אדיר בחידוש המערכת בכלל.
יעל טייכר
יעל טייכר
קרא עוד
תודה תודה תודה ! שייקה תודה . תודה שהוכחת שאני לא הוזה, ובעלי באמת בוגד בי... בזכותך יצאתי בזמן ממערכת יחסים לא בריאה ומצאתי אהבה אמיתית!
אריה דב דובינסקי
אריה דב דובינסקי
קרא עוד
שי מדר חוקר מקצועי ביותר במיוחד בתחום גילוי האזנות סתר ברכב או בנייד. אדם ישר ואמין אני ממליץ עליו בחום. בברכה אריה.
יוסי שקדי
יוסי שקדי
קרא עוד
משרד חקירות מעולה, חוקר פרטי מקצועי ומיומן, חוקר פרטי במחיר הוגן. מומלץ!
studio morin
studio morin
קרא עוד
החלטה קשה לבחור משרד חקירות שבאמת יעשה את העבודה ולא יקח ממך מלא כסף בלי לספק את הסחורה, הגעתי למשרד "ידע חקירות" דרך המלצה, קיבלתי מהם ייעוץ חינם והכוונה, חסכו לי מלא כסף בכך שחלק מהדברים שהייתי צריכה להשיג פשוט הראו לי את הדרך לעשות זאת מבלי לחייב אותי, משרד סופר אמין ומקצועי , עשו עבודה מעולה, פשוט אלופים, מומלץ בחום
דנה דהן
דנה דהן
קרא עוד
המלצה חמה - ידע חקירות עשו לי את החיים כל כך קלים לאחר חקירה מדהימה , יסודית ומקצועית ! תודה רבה !
Guy Michael
Guy Michael
קרא עוד
משרד חקירות מצוין - חוקרים פרטיים ברמה אחרת , ממליץ !
Briggs Gilmore
Briggs Gilmore
קרא עוד
ידע חקירות פתרו לי את הבעיה בקלות רבה יחד עם סבלנות ומקצועיות !